Be strong
0
Blog
Be strong

Ako často sa vážite?

Frekvencia váženia závisí od cieľov, iná je pre redukciu váhy a iná pre jej udržanie alebo naberanie. Aj tu však platí, že zvyk je železná košeľa.

Be strong
Frekvencia váženia závisí od cieľov, iná je pre redukciu váhy a iná pre jej udržanie alebo naberanie. Foto: Heather Ford, Unsplash

Denne

Ak je našim cieľom redukcia váhy, mali by sme sa vážiť každý deň. Tak budeme včas vidieť, či nerobíme nejakú diétnu chybu a či máme dostatok pohybu na to, aby sme dosiahli stanovené ciele.

 

Týždenne

Ak nám ide o udržanie váhy alebo priberanie, postačí váženie raz za týždeň. Pokiaľ by sme sa vážili menej často, nevedeli by sme flexibilne reagovať na nežiadúce zmeny váhy a včas korigovať chyby.

 

Mesačne

Pri mesačnom vážení, môžeme povedať, že je to lepší prípad, ako sa nevážiť vôbec. Skôr by sme ho mali považovať za doplnkové váženie pri pravidelnom týždennom či dennom zaznamenávaní váhy.

 

Nikdy

Nevážiť sa nikdy sa celkovo neodporúča, o svojej váhe by sme mali mať prehľad, keďže aj váha je indikátorom zmien zdravia a našej kondície. Niekomu však pravidelné státie na váhy nemusí vyhovovať, dokonca môže spôsobovať prehnané ciele a poruchy príjmu potravy. Vtedy môžeme váženie nahradiť pravidelným meraním tepu, sledovaním podielu tukov v tele, tým, ako nám sedí oblečenie, v ktorom sa poznáme alebo aj podľa toho, koľko máme energie.

Ako často by sme sa mali vážiť?
Ako často by sme sa mali vážiť? Foto I Yunmai, Unsplash

Vhodná časť dňa na váženie

Váženie by malo prebiehať v rovnakú časť dňa, aby boli sledované záznamy porovnateľné. Ideálna doba na váženie je podľa viacerých ráno hneď po prebudení.

 

Zdroj: Healthline.com

 

Zaujímajú vás témy o zdravej výžive? Prečítajte si článok:

Superfood – alebo supervýživa a superpotraviny

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Súvisiace príspevky

Nákupný košík
Žiadne produkty v košíku!
Pokračovať v nákupe
0